U projektu iz predmetnog područja fizika koji je trajao od rujna 2021. do svibnja 2022. sudjelovali su učenici 2.b razreda naše škole (Laura Ovničević, Kristina Pavošević, Katarina Galinec, Petra Pavić, Ana Kragujević, Lucija Lukić, Lana Palić) pod mentorstvom prof. Mirele Macelaru i učenici trećih razreda Gimnazije A. G. Matoša iz Đakova (Denis Zirn, Maja Furjan, Lara Vračević, Barbara Kovačević, Ivona Dilber, Karlo Jančo, Luka Glavačević i Niko Marić) pod mentorstvom prof. Mirte Lulić.
Učenici su imali zadane aktivnosti (suradnja preko Zoom-a, priprema za eksperimentalni rad, postavljanje hipoteze, izvođenje eksperimentalne vježbe, provjeravanje postavljene hipoteze, rezultati mjerenja i donošenje zaključka) i ishode ( naučiti koja i kako temeljna fizikalna i matematička znanja i vještine povezati pri izvođenju eksperimentalne vježbe zadanim pribor, razvijati svoje eksperimentalne, analitičke i suradničke vještine pri učenju koje su presudne za njihov uspjeh u različitim životnim prilikama i uočiti napredak znanosti u području prirodoslovlja) koje su morali ostvariti u projektu.
Cilj projekta bio je iznošenje ideja za izvođenje eksperimentalnog rada zadanim priborom, stjecanje znanja i vještina kroz eksperimentalni rad, razvoj prirodoznanstvene pismenosti i razvijanje suradničkih vještina.
Učenici su aktivno sudjelovali na sastancima koji su se održavali svakih četrnaest dana na platformi Zoom gdje su izmjenjivali svoja iskustva i pomagali jedni drugima. U prvoj fazi istraživanja učenici su prvo osmislili nastavna pomagala koja će izraditi i pomoću njih objasniti neku od fizikalnih pojava.
Učenici trećih razreda napravili su luk i strijelu i biljarski stol, a učenici drugih razreda praćke i trampoline.
U prilogu možete pogledati fotografije nastavnih pomagala.
U drugoj fazi istraživanja napravili su radni listić s teorijskim dijelom, priborom koji će koristiti u eksperimentu, kratkim uputama i zadatcima istraživanja.
Učenici trećih razreda napravili su radni listić „ Polijetanje i padanje“ i „ Očuvanje količine gibanja“, a učenici drugih razreda „ Bitka Marvel figurica na trampolinu: Tko će više odskočiti“, „ Pretvorba energije i količina gibanja“ i „ Praćka“.
U trećoj fazi istraživanja učenici su eksperimentom dokazali postavljenu hipotezu i donijeli zaključak.
Uz sve školske obveze svoje slobodno vrijeme posvetili su dodatnom radu iz fizike 😊.
27. svibnja 2022. održali smo završnicu projekta „Idejom do eksperimenta“ na školskom igralištu u Đakovu.
Nakon pozdravnog govora ravnatelja Gimnazije A. G. Matoša, Zlatka Mrkića i profesorica fizike, uslijedila je završnica projekta.
Učenici drugih razreda izvodili su pokuse koje su osmislili učenici trećih razreda i bilježili mjerenja u pripremljene radne listiće, a učenici trećih razreda izvodili su njihove pokuse.
Nakon odrađenih zadataka učenicima su se pridružili i drugi učenici koji nisu bili sudionici projekta, ali su vrijedno izvodili pokuse.
Profesorice su podijelile diplome sudionicima projekta, te kao slatko zadovoljstvo tortu „Idejom do eksperimenta“.
U prilogu možete pogledati fotografije završnice projekta „Idejom do eksperimenta“.
Uz sudionike projekta, veliku podršku dobili smo od ravnatelja obje škole, profesora, učenika i psihologinje Katarine Vilić-Baltić. Učenici sudionici iskazali su želju za novim projektima i suradnjama.
Pripremila Mirela Macelaru, prof.
Autor: Dora Sabo